Uuden Ajan Koulu®
SIPOO

girl-996635_1920_edited.jpg

Kenelle?

• 5-9-vuotiaille lapsille, jotka syystä tai toisesta tekevät oppimisen kotona, mutta vanhemmat toivovat lapselle silti oppimisryhmää ja pätevää opettajaa.

• Perheille, jotka toivovat kouluopetuksen sijaan pientä ryhmää luonnonhelmassa, lapsen kokonaisvaltaista huomioimista sekä lapsen luontaista uteliaisuutta tukevaa lähestymistapaa.

• HUOM! Uuden Ajan Koulu® ei tarjoa kouluopetusta vaan virallinen vastuu opetuksesta on lapsen huoltajalla.

Miksi?

• Lapsilla tulee olla vaihtoehto elää oman perheen tai yhteisön kanssa.

• Lapset ovat luonnostaan uteliaita. Uuden Ajan Koulun® koulu antaa lapsille mahdollisuuden elää omannäköistään elämää. Lapsia tuetaan löytämään oma voimansa ja tekemään niitä asioita, joista he nauttivat.

• Lapsen luontoyhteyttä on tärkeää tukea, jotta hän oppii olevansa osa luontoa.

• Tunteet ovat osa jokaisen meidän ihmisyyttä. Tunteiden näyttämistä ja hyväksymistä on hyvä harjoitella jo pienestä pitäen. Tunteita ei tule tukahduttaa tai hallita vaan ne tulee kokea ja tuntea.

• Jokainen ihminen on henkinen. Lapselle tämä on hyvin luonnollista. Jos näitä kanavia ei suljeta, lapsi voi säilyttää yhteyden henkisyyteen läpi elämän.

Miten?

• Ryhmä kokoontuu päivittäin Sipoossa ja toimii (suunnilleen) normaalin kouluopetuksen rytmissä. Tarkempi aikataulu sovitaan mukaan lähtevien perheiden kanssa.

• Pohjana on virallinen valtakunnallinen peruskoulun opetussuunnitelma sekä Uuden Ajan Koulun® arvot.

→ Vanhempien ei tarvitse olla huolissaan siitä, tuleeko koulunopetussuunnitelman sisällöt käytyä läpi, koska Uuden Ajan Koulun®materiaaleissa on huomioitu virallinen valtakunnallinen opetussuunnitelma.​

Mikäli Sipoon ryhmän toiminta kiinnostaa, laita sähköpostia uudenajankoulu@gmail.com